In u 1611, l'astrònomu tedescu Kepler hà pigliatu dui pezzi di lente lenticulari cum'è l'ughjettu è l'oculare, l'ingrandimentu hè ovviamente migliuratu, più tardi a ghjente hà cunsideratu stu sistema otticu cum'è u telescopiu Kepler.
In u 1757, Du Grand à traversu u studiu di rifrazzione di vetru è acqua è a dispersione, hà stabilitu u fundamentu teoricu di a lente acromatica, è hà utilizatu a corona è i vetri di silex per a fabricazione di lenti acromatici. Da tandu, u telescopiu acromaticu Refractor hà rimpiazzatu cumplettamente u corpu di telescopiu specchiu longu.
À a fine di u XIX seculu, inseme cù a tecnulugia di fabricazione migliuratu, facendu un calibre più grande di u telescopiu rifrattore hè pussibule, allora ci hè una fabricazione di grande diamitru Refractor Telescope climax. Unu di i più rapprisentanti era u telescopiu Ekes di 102 cm di diametru in u 1897 è u telescopiu Rick di 91 cm di diametru in u 1886.
U telescopiu rifrattante hà i vantaghji di a lunghezza focale, a scala di a piastra hè grande, a curvatura di u tubu hè insensibile, u più adattatu per u travagliu di misurazione astronomica. Ma hà sempre un culore residuale, à u stessu tempu à l'ultraviolet, l'absorzione di a radiazione infrared hè assai putente. Mentre chì u sistema di versamentu di vetru otticu enormi hè difficiule, à u telescopiu rifrattante Yerkes custruitu in u 1897, u sviluppu hà culminatu, postu chì questu centu anni ùn hè micca apparsu più telescopiu refractive.
Postu tempu: Apr-02-2018